dinsdag 31 mei 2011

Dinsdag 31 mei: dag 16

Dag,

We zien nu constant pelgrims langs de weg, bijna allen te voet.
Vandaag voortdurend met veel wind gereden, zowel mee als tegen: heel vreemd. De dreigende wolken hielden zich echter droog. Na stops in Puente la Reina en Estella, na 80 km hielden we halt in Los Carlos, namen intrek in een hotelletje, vol pelgrims. In het stadje probeer ik een barbier te vinden om me te scheren, want om gewicht te besparen heb ik mijn scheerapparaat thuisgelaten. Tevergeefs, maar ik probeer het in de volgende dagen nog wel.

Tilburger Piet is een echte bolleboos wat GPS-tracking betreft en we hebben samen een link aangemaakt waarmee de geïnteresseerden via Google-maps-streetview onze tocht kunnen volgen. Ik ga proberen dat mee te geven: indien je genoeg uitvergroot en het mannetje op de blauwe lijn zet, kan de de omgeving in alle richtingen bekijken


We reden dus tot Los Carlos, en morgen is de bedoeling  San Domingo te halen, zodat we zonder overdaad donderdag in Burgos kunnen toekomen. Zie link

http://maps.google.be/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&t=h&oe=UTF8&start=4&num=200&msa=0&msid=207513104124536197869.0004a49710545e29e4e21&ll=42.682435,-2.60376&spn=2.463082,6.207275&z=7&iwloc=0004a49712a55b172220a
Er zou droog weer maar veel wind op komst zijn.

De beste groeten, tot later.

Marcel

6 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Geweldig die links. Nu kan je je beter voorstellen waar je naartoe gaat en hoe de omgeving er zo een beetje uitziet. Het gaat precies wel vlotjes. Ik ben toch een beetje jaloers hoor. Zo'n trekking zalig gewoon. Ik heb al dikwijls aan onze trekkingen van vroeger moeten terug denken. Als de kids groot genoeg zijn dan pakken we de rugzak ook weer.
    Ik moest van Siemen nog zeggen dat hij blij zal zijn als terug bent. Hij had een hele leuke verjaardag gehad. Het was mooi weer en zijn naar Hasselt gegaan waar ze op springkastelen konden springen en met gekke fietsjes rijden. Ik moest ook zeggen dat hij heel blij is dat Pieter vrijdagavond en zaterdag komt voor zijn verjaardagsfeestje. Hij kijkt er enorm naaruit. Van Thibo moest ik zeggen: "Mpa vis, mejijmomofoehnbepdjdi" wat het ook mag betekenen moet je zelf maar uitmaken. De meiden maken het ook goed, maar dat zal je al wel gehoord hebben.

    Groetjes
    Lot, Wouter, Meri, Ielka, Siemen en Thibo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke bedoening die links. Ik heb jullie echter niet zien rijden. °-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hola, Ridders van het stalen ros. De tocht gaat precies goed vooruit ! Wij hebben ook al via Google Maps jullie reisweg kunnen volgen. Tot zelfs jullie hotel Muskilda in Orroz. Wij mogen zeggen dat wij vanuit onze luie zetel met jullie meereizen. Smeer jullie benen nog maar wat in.
    Groeten van Kamiel en Marie-José.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van Burgos wordt gezegd dat het de rijkste kathedraal van Spanje is (met de meeste kunstwerken). Ten zuiden ligt Silos met zijn prachtige abdij Santo Domingo : spijtig dat dat geen etappe is op de camino.

    Het Spaanse graan zal de orkaan doorstaan(de komkommercrisis ook ?).
    F.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent al goed opgeschoven Marcel alles verloopt redelijk hoop ik
    We zijn aan onze eerste dag die is goed verlopen
    Gabriel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na een paar dagen problemen met het internet kan ik terug je blog lezen. Jullie zijn toch al goed gevorderd . Vanaf vandaag zijn de kleine nakomelingen het huis uit en is de oppasperiode,tot maandag, voorbij. Dus straks heb ik tijd en zal de link eens proberen. Ik vertel de volgende keer wel hoe het gegaan is.
    Groetjes en doe zo verder.
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen