vrijdag 20 mei 2011

Vrijdag 20 mei: dag 5

Hallo daar,

Samen met Piet hebben we de dagafstand (91km) afgelegd vanuit Clermont. Erg golvend parcours, kalme goede wegen, enorm uitgestrekte velden, en de eerste pittige hellingen. Meerdere andere fietsers volgen vanaf St.Quentin hetzelfde parcours, waardoor we nogal eens dezelfde mensen zien en gemakkelijk een eerste contact kunnen leggen. Velen zijn Nederlander, nog geen Belgen gezien.
Opmerkelijk dat soms (nog) oudere mensen de tocht ondernemen, ieder op zijn tempo, ieder met zijn eigen mogelijkheden, ieder op zijn manier.
We hebben de Seine overgestoken, en verblijven nu in Epone (Mézières) in een HEEL eenvoudige table d'hôtes. We voelen ons toch een beetje opgelicht. We willen morgen in Chartres aankomen in de vroege namiddag, om nog wat tijd over te houden voor bezoek aan de stad.
Tot later,
Marcel

7 opmerkingen:

  1. Dag opa

    Ik heb dinsdag 20 kilometer gefietst, een tochtje met de school. Dat was heel leuk. Wij hebben een tussenstop gehad aan de molen in malderen. Ik heb tante Anita gezien. Nog veel plezier, smeer uw benen maar in de bergen komen eraan. En geen platte banden.
    Tot later.


    Groetjes Roel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel fietsplezier van Marleen van Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet van het mooie Chartres, maak mooie foto's zodat wij binnenkort ook kunnen meegenieten.
    Vele Louwelse, Koerselse en Genkse groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben jaloers Marcel.
    De kathedraal van Chartres is echt de moeite van binen als aan de buitenkant. Ik volg uw reisweg en verslagen stipt op de voet.
    Ik had nog eens een reactie geplaatst, iets in verband met de last van uw schouders en uw rug (blijkbaar ales OK ?) maar ik ben niet zeker of die reactie wel doorgekomen is. Ik blijf volgen.
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik volg je sinds maandag op de voet, of is op de pedaal? Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marcel
    Het doet deugd dat het je goed gaat. Mijn reactie komt een beetje laat maar ik heb problemen om een account aan te maken, maar ik probeer het morgen nog een keer. Toch fijn dat de geburen je hebben uitgewuifd.Vanaf nu zal ik regelmatiger kijken en dus nogmaals proberen om op de volgpagina te komen
    groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen