woensdag 4 mei 2011

Inleiding

We zijn nog 12 dagen verwijderd van ons vertrek per fiets naar Santiago de Compostela.
Ook het aanmaken van deze blog maakt deel uit van de voorbereiding. Ik hoop er namelijk op van tijd tot tijd de stand van zaken naar familie, vrienden en geïnteresseerde kennissen door te geven via deze blog.
Ik wist echt niet dat het zo simpel was om een blog aan te maken.

Na het dramatische overlijden, vorig jaar, van Herman Balm, de Dordrechtse compagnon met wie ik de reis in 2010 zou ondernemen, bleef ik in grote twijfels achter, want de zin, de goesting, de energie ... , ik was het echt wel helemaal kwijt.

Langzaam maar zeker kwamen de positieve gedachten, sterker dan tevoren, terug.
Ik vond via een zoekertje op de website van het Vlaams Genootschap Compostela een nieuwe reisgezel: Rik Delbroek, uit Opglabbeek, een ' pas-'gepensioneerde zoals ik.

Ons vertrek is voorzien op maandag 16 mei.
Rik vertrekt vanuit Opglabbeek via Tienen, Eghezée en Bovesse naar Onoz, waar een vriend ons de eerste overnachting aanbiedt.
Ikzelf heb om 9.00 u. afspraak aan de kerk van Merchtem met pater Karel voor de pelgrimszegen, waarna ik via Brussel en Waver naar Bovesse rijd, waar ik bij Rik aansluit.

Indien je wenst onze 'avonturen' te volgen, kan dat.
Wanneer je inschrijft als volger, zou je een e-mail moeten krijgen, telkens als er een nieuw verslag aan de blog wordt toegevoegd. Ik hoop dat ik de juiste instellingen hiervoor heb ingesteld. Anders klik je maar regelmatig op het blogadres:

http://marcelenriknaarsdc.blogspot.com/

Een nieuw verslag kunnen we maken, misschien elke dag, maar het op het internet zetten is afhankelijk van de plaatselijke toegankelijkheid op het net.
In hoeverre ik in staat zal zijn mijn gevoelens, sensaties, emoties, diepzinnige overwegingen te verwoorden, weet ik nog niet. Ik zal er mijn best voor doen en we zullen dan wel zien.

Jij kan ook reacties plaatsen, dat moet niet, maar het kan ons helpen op moeilijke ogenblikken.

17 opmerkingen:

  1. Ik had via het thuisfront gehoord dat er eerdaags het startsein wordt gegeven aan je al goed voorgekauwd avontuur.
    Ik wens je een voorspoedige reis toe met veel toppen en mindere dalen. Laat het een unieke belevenis zijn maar vooral geniet van elke indruk en laat het avontuur smaken

    Kortom SUCCES en toy toy

    neefje Jochen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Marcel, en reeds een goede en verrijkende reis gewenst.

    van uw confrater KWB-wijkmeester Frans.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een goede reis gewenst! We zullen zeker regelmatig naar je blog kijken!
    Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ghislain en Simonne4 mei 2011 om 16:18

    Bedankt Marcel voor het nieuws dat ge ons stuurt. We zullen zeker regelmatig naar uw blog kijken. Veel geluk en een fijne pelgrimstocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij nemen nog telefonisch contact. Dit wordt een onvergetelijke ervaring probeer er toch van te genieten, en natuurlijk zal ik je blog lezen.
    Roger en Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens jullie een vreugdevolle, deugddoende, verrijkende, voorspoedige tocht en zal graag het verloop volgen. Herman B

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Marcel en reisgezel Rik,

    Wij wensen jullie een behouden tocht,en vooral
    dat alle wensen en verwachtingen mogen verwezenlijkt worden.

    Alfons en Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Marcel en Rik
    Ik wens jullie een behouden Camino en vooral veel zon maar niet al te warm.Onze tocht komt er ook aan en vertrekken op 1 Juni,we worden zo een beetje nerveus na die datum toe.Groetjes van Guido Paeschen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Olé olé,
    maar da's nog iets te vroeg: eerst nog al die km's afmalen over bergtoppen en diepe dalen, 't is te hopen dat de moreel meer hoogtes kent dan dieptes want ik kom u niet halen :-)
    Veel succes! Uw favoriete en enige schoonzoon Patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Marcel,
    Al maanden leef je gedreven naar dit avontuur toe maar morgen is het zover!
    We wensen jou en je reisgezel,Rik, een verrijkende pelgrimstocht en vooral een behouden aankomst in Compostella toe. goeie moed en succes!!
    Tot horens, Louis en Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een goed voorbereide trip naar Compostella, daar zijn wij zeker van. Met de steun en support van het thuisfront in jullie achterhoofd, hopen wij jullie de moed te geven om de eindmeet met vreugde en plezier te halen.
    Geniet van alles wat de reis jullie te bieden heeft, maar vooral, kom veilig terug.
    Succes en hou er de moed in.

    Luc & Lizette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste Marcel en reisgezel Rik,
    Veel succes met je verre pelgrim-reis.
    Wij waren er vorige week, de aankomsten waren deugddoend, zowel voor de wandelaars als de fietsers. Wij duimen voor jullie.
    Cecile en André.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Marcel,
    Wij wensen je, samen met je collega Rik, een prachtige, deugddoende en veilige fietsreis toe.
    Mogen al jullie intenties en verwachtingen "echt" worden. Wij blijven jullie zeker volgen. Veel succes.
    Nicole & Ghis

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Marcel,

    morgen gaat het dan toch gebeuren: afreizen/fietsen naar Compostella! Eindelijk! Fijn dat je nu toch gaat...,samen met je nieuwe metgezel.

    Ik hoop dat het een mooie tocht mag worden,betrekking hebbend op de te ondekken omgeving als op verwachtingen/verrijkingen welke je onderweg vast zult opdoen.

    Succes met alles, geniet ervan!

    Aukje Herks-Balm

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Marcel

    ik denk als ik dit stuur dat je al vertrokken bent ,op weg naar compostela
    het allerbeste onderweg en geniet er van
    wij nog een 14 tal dagen en het is ook van dat he
    Gabriel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beste Rik,
    Ik wens jou en je metgezel een boeiende en onvergetelijke reis, veel succes
    Frans Heijlen

    BeantwoordenVerwijderen