zondag 8 mei 2011

Rik’s verhaal,



Tijdens een gedichten wandeling in het park van Dilsen vertelde een krasse 70-tiger me een gepassioneerd verhaal over zijn drie maanden durende voettocht naar Compostela. Hij was toen 60 en pas gepensioneerd. Ik was direct verkocht en een wereld ging voor mij open. In augustus 2010 verscheen het volgende zoekertje in de Hola van het Vlaams Genootschap van Santiago de Compostela:

 “”Rik uit Opglabbeek zoekt een fietsgezel uit de streek Genk-Maaseik. Hij is nu 60, pas met pensioen en wil volgend jaar in mei-juni een avontuurlijke bezinningstocht maken vanuit Opglabbeek naar Compostela. Het is de bedoeling om dagelijks met de trekkingsfiets een 80-100 km af te leggen. Onderweg wil hij een aantal steden bezoeken, culturele bezienswaardigheden bekijken en zo meer. Heb je zin om mee te fietsen stuur dan een mailtje of bel mij ‘’

Naast enkele reacties uit Maaseik ( mocht niet zolang van huis van zijn vrouw ), Genk ( is met reisgezel uit Antwerpen vertrokken ) en Deinze ( iets te ver ), kreeg ik een spontane, sympathieke mail van Marcel, een ex-Limburger uit Merchtem. Reeds bij de eerste ontmoeting klikte het. Wij wilden met hetzelfde doel en een identieke motivatie aan de tocht naar SDC beginnen. Na meer dan 3000 trainingskilometers, enkele toffe trainingsdagen samen en vele e-mails gaan wij dan eindelijk op maandag 16 mei op pad. Jullie kunnen onze belevenissen volgen op onze blog.

Rik

6 opmerkingen:

  1. Hoi papa,

    Ik wens je een fantastische reis! Geniet er van!

    Kusjes Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Rik,

    Van ons ook allemaal veel sympathie op weg naar het zuiden. Maak het goed.

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Rik,

    Veel succes!!

    Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Rik,
    Ik wens jou en je metgezel een onvergetelijke en boeiende reis, veel succes
    Frans Heijlen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wouter Delbroek17 mei 2011 om 22:59

    Papa,

    Maar er een schitterend avontuur van, één om nooit te vergeten!

    Carpe diem !

    Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Olé olé,
    maar da's nog iets te vroeg: eerst nog al die km's afmalen over bergtoppen en diepe dalen, 't is te hopen dat de moreel meer hoogtes kent dan dieptes want ik kom u niet halen :-)
    Veel succes! Uw favoriete en enige schoonzoon Patrick

    BeantwoordenVerwijderen